Huono johtaminen karkoittaa työntekijät

Talouselämä’ssä julkaistun uutisen mukaan Duunitori Oy:n teettämässä työnhakijatutkimuksessa vain 38 prosenttia piti palkkaa erittäin tärkeänä syynä sitoutua työnantajaan. Tutkimuksen mukaan se ei myöskään ole ykkösasia työnhaussa. Hyvä palkka on erittäin tärkeä syy vaihtaa työpaikkaa vain 29 prosentille hakijoista. Palkka ei kuitenkaan ole merkityksetön. Se on tärkeä syy sitoutua työpaikkaan mutta vain 38 prosenttia pitää sitä erittäin tärkeänä syynä sitoutua työnantajaan. Raha ei siis ratkaise kaikkea, varsinkaan se ei takaa työntekijän uskollisuutta ja sitoutumista työnantajaan.

Vastaajista peräti 2/3 eli 67 prosenttia pitää työn sisältöä erittäin tärkeänä syynä hakeutua uuteen työpaikkaan. Vastaajista 65 prosentille työn sisältö on erittäin tärkeä syy pysyä työpaikassa. Uralla eteneminen on vähemmän tärkeää. Vain neljäsosalle se on erittäin tärkeä syy pysyä työpaikassa.

Kielteisistä, työpaikan vaihtamiseen vaikuttavista tekijöistä merkittävimpiä ovat erityisen huono johtaminen ja huono ilmapiiri. Vastaajista 97 prosenttia ilmoitti, että nämä ovat merkittäviä syitä vaihtaa työpaikkaa. Huono pomo ja surkea ilmapiiri karkoittavat siis tehokkaasti työntekijät. Sama on nähtävissä myös Duunitori Oy:n tekemässä kansallisessa rekrytointitutkimuksessa, jossa peräti 95 % vastaajista pitää hyvää työnantajamielikuvaa ratkaisevana rekrytoinnin onnistumisen kannalta.

muita

uutisia

Huono johtaminen karkoittaa työntekijät

Talouselämä’ssä julkaistun uutisen mukaan Duunitori Oy:n teettämässä työnhakijatutkimuksessa vain 38 prosenttia piti palkkaa erittäin tärkeänä syynä sitoutua työnantajaan. Tutkimuksen mukaan se ei myöskään ole ykkösasia työnhaussa. Hyvä palkka on erittäin tärkeä syy vaihtaa työpaikkaa vain 29 prosentille hakijoista. Palkka ei kuitenkaan ole merkityksetön. Se on tärkeä syy sitoutua työpaikkaan mutta vain 38 prosenttia pitää sitä erittäin tärkeänä […]

FinWe Oy sai tärkeän patentin

Finwe onnistui hankkimaan päämarkkinoillaan patentin (US Patent 9,778,740) järjestelmälleen LiveHEAT(tm), joka pystyy seuraamaan mikä 360-sisällön katsojaa kiinnostaa. Analytiikkaa käytetään laajenevasti digitaalisen markkinoinnin palveluissa, joissa tärkeinä alustoina ovat mm. Youtube ja Facebook. Finwe on erikoistunut 360 asteen videoiden ja virtuaalitodellisuuden esitysratkaisuihin. Käyttäjän katselusuuntaa havainnoimalla saadaan selville, mitä käyttäjä virtuaalitodellisuudessa tai 360 asteen videossa katsoo. Ja tästä […]

Asiakkaamme BIO KasvuOpenin finaaliin

OBN:n asiakas on päässyt KasvuOpenin Biotalouteen erikoistuneen kilpailun valtakunnalliseen finaaliin, yhdessä yhdeksän muun yrityksen kanssa.